הדרכת הורים

מבין כל התפקידים בחיינו ההורות היא התפקיד המופלא ביותר וגם המורכב שיש, וככזה הוא מעמיד את ההורים בפני אתגרים רבים והתמודדויות לא פשוטות. כל זה מועצם כאשר אנו נמצאים ברילוקיישן ועוברים לגור במדינה זרה. מסיבה זו רבים בוחרים לפנות למה שמכונה בקרב אנשי מקצוע 'הדרכת הורים', בין אם זה לקבלת ידע וכלים כדי לסייע בעצמכם לילד ובין אם זה לצד טיפול רגשי של הילד.

המפגשים עם ההורים זה המקום הבטוח שלכם להתבונן בגורמים אשר עלולים לתרום ולשמר את האתגרים עמן מתמודד הילד או הקושי שנוצר בקשר בין ההורה לילד, תוך כדי מתן מקור לתמיכה, ליווי וייעוץ, ולספק ידע וכלים שבאים להעצים את ההורה.

במפגשים שלנו נתמקד בהמשגה ברורה של מצוקת הילד וההתמודדות שלכם ולאחריה בחשיבה משותפת על מטרות ברורות כדי להביא לשיפור אמיתי, יציב ומתמשך. לאורך הקשר אתכם אהיה זמין טלפונית או בוואטסאפ לצורך התייעצויות ומתן עזרה בזמן אמת, שמפגשים אונליין בזום מאפשרים לנו להיות בקשר בשעות ומקום שנוח לכם בארץ או בחו"ל.

אני רואה חשיבות רבה במתן ידע וכלים מעשיים המתכתבים עם אתגרי ההורות ביומיום במציאות הקיימת וכאלה שיביאו לשיפור משמעותי בטווח הקרוב והרחוק, הנה כמה מהם:

  • להבין את ההבדל בין קושי שהוא טבעי, למשל במעבר רילוקיישן, לבין משבר מתמשך שיכול להוביל למצוקה נפשית שמחייבת התערבות מהירה.
  • ייעוץ וליווי הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
  • לשאול את השאלות המתאימות כדי לדעת מה באמת עובר על הילד, ולא רק לשמוע "בסדר" או "כיף".
  • לדבר 'נכון' עם הילד במצבי קצה, למשל שהילד מתפרץ בזעם ובכי והורה על סף אפיסת כוחות.
  • לקיים התערבויות הוריות במצבים בהם ילדך מתמודד עם ביטחון עצמי נמוך, חרדה, דחייה חברתית וקושי בהתמודדות עם כישלון.
  • להעצים את תחושת הערך העצמי והמסוגלות העצמית של הילד שכה חשובים לרווחתו הנפשית ולהצלחתו בעתיד.
  • כיצד לעודד ולתווך תקשורת עם הסביבה שמחזקת קשרים בינאישיים.

ניתן לקבל החזר כספי על המפגשים בהתאם לפוליסת הביטוח או להכרה בביטוח הלאומי על רקע לקויות התפתחותיות כמו אוטיזם. 

מניסיוני, עבור הורים כניסה לקשר עם מטפל עלולה להיות מאיימת שלמעשה זו ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לעשות למען ילדכם, למענכם ולמען הקשר עם הילד.