טיפול פרונטלי בילדים

מה זה טיפול רגשי לילדים
טיפול רגשי לילדים הוא טיפול המאפשר לילד להביע רגשות מופשטים ולתאר חוויות חיים באופן לא מילולי. הטיפול נעשה באמצעות כלים ושיטות המותאמים לשלב ההתפתחותי והרגשי של הילד אשר מסייעים לו להביע את המצוקות והבעיות בדרך יצירתית והשלכתית שאינה מאיימת. האמצעים בהם אני נעזר כוללים משחק טיפולי במגוון כלים, אביזרי יצירה, ספרי ילדים, בעלי חיים ועוד.

בטיפול רגשי עם ילד ישנו דגש על יצירת קשר המבוסס על הקשבה והכלה לא שיפוטיים מצדו של המטפל. מניסיוני למדתי שדרך הקשר הטיפולי מחדש הילד את תחושת האמון והביטחון עם הסביבה ומתרגל את כישוריו החברתיים.

כמו כן, הטיפול מסייע לפתח כישורים של וויסות רגשי שכה חשובים בהתמודדות עם מצבים של מצוקה רגשית. הילד לומד להתאים את עוצמת הרגשות בהתאם למשימות בחייו ולציפיות הסביבה. תחושת הערך העצמי והשליטה העצמית מתחזקת אשר מביאה לשיפור בתפקוד הכללי וביחסיו עם בני המשפחה והחברים.

מתי פונים לטיפול רגשי וכיצד הוא נערך
המשפט השכיח שאני שומע מהורים שפונים לטיפול הוא "הילד כבר לא אותו ילד", שהכוונה היא שינוי בתחום הרגשי, החברתי או ההתנהגותי בשל מצוקה או בעיה עמן מתמודד הילד. הפניה יכולה לבוא גם לאור הצורך של ההורים לקבל ידע וכלים כדי לסייע בעצמם לילדם.

הסיבות למתן טיפול הינן מגוונות: פחדים (פוביות) וחרדות, טראומה, אובדן, גירושין, עליה לכתה א' או מעבר בין מסגרות, דחייה חברתית, התפרצויות זעם ואלימות, מצבי רוח משתנים ודיבור מתמשך על מוות ואובדנות.

בנוסף אני מקיים טיפול רגשי לילדים עם אוטיזם, קשיי קשב וריכוז, לקויות למידה, אלימות סלקטיבית, הפרעת התנגדות (ODD) והתנהגות. את הטיפול ומטרותיו אני מתאים לצרכיו הייחודיים של הילד תוך קשר עם הגורמים המקצועיים שנמצאים בסביבת הילד.

בקליניקה אני מטפל מגיל הגן. המפגש הראשון והשני מוקדשים להיכרות אתכם ההורים, ולאחריה עם הילד, כדי לקבל את המידע הדרוש להבנת מצוקתו של ילדכם ולהסביר אותה בבהירות. בהמשך בחשיבה משותפת נחליט על מטרות טיפול ברורות, שאני אציג את תכנית הטיפול ואת הכלים שילדכם יקבל על מנת להבטיח את הצלחתו.

הטיפול נערך אחת לשבוע ונמשך כ-50 דקות, שאת ההורים אפגוש אחת לכמה שבועות.